اهمیت معاینه فنی سیار برای ایمنی در جاده

پرزان صنعت توليد کننده ماشين آلات تعميرگاهی و دستگاههای بالانس صنعتي

اهمیت معاینه فنی سیار برای ایمنی در جاده چیست؟ آیا می دانید چگونه می توان با انجام معاینه فنی سیار ایمنی جاده ها را تامین کرد؟ آیا این کار می تواند ایمنی جاده ها و امنیت رانندگان را افزایش دهد؟ اهمیت معاینه فنی سیار برای ایمنی در جاده به این شکل است که با انجام دادن به موقع آن می توان از بروز بسیاری از حوادث پیشگیری کرد. می‌ دانیم که برخی از حوادث رانندگی و تصادفات بر اثر نقص‌ های فنی در خودروها می باشد که مورد بی توجهی رانندگان قرار گرفته است. در این جا اهمیت معاینه فنی سیار برای ایمنی در جاده را عنوان می‌ کنیم.

اهمیت معاینه فنی سیار برای ایمنی در جاده

اهمیت معاینه فنی سیار برای ایمنی جاده تا آن جایی با اهمیت و مهم است. امروزه تیم های معاینه فنی سیار در اکثر نقاط کشور فعال شده و به بررسی کردن و معاینه فنی خودروهای مختلف می پردازند. به این شکل از بروز بسیاری از حوادث در جاده ها پیشگیری می شود، چون همه ما می دانیم که برخی از حوادث رانندگی و تصادفات جاده ای به علت نقص فنی در خودروها ایجاد می شود، یعنی رانندگان به هر دلیلی توجه کافی و لازم به این موضوع را نداشته اند و همین موضوع موجب حادثه می‌شود. برخی رانندگان مانند رانندگان ماشین های باربری و حمل و نقل کالا زمان کافی برای انجام دادن معاینه فنی ندارند، به همین دلیل انجام این کار را به تعویق انداخته و متاسفانه بعدها هم این موضوع مشکل ساز می شود.

مزایای وجود معاینه فنی سیار

وجود یک تیم ماهر و خبره معاینه فنی سیار چنین مشکلاتی را برطرف می کند و اگر راننده با وجود چنین تیم‌ هایی بتواند در هر مکانی بدون مراجعه کردن حضوری به مراکز معاینه فنی کار معاینه فنی را انجام دهد، قطعاً بسیاری از تصادفات کاهش خواهد یافت، چون این افراد به علت حساسیتی که شغل شان دارد، معمولاً با کمبود وقت و زمان در جاده ها مواجه هستند، مثلا شما راننده ای را تصور کنید که برخی از مواد غذایی و فاسد شدنی را حمل می کند و تمام تلاش خودش را می‌ کند تا بارش به موقع به مقصد برسد و از فساد و خرابی جلوگیری شود. این موضوع موجب می‌ شود که برخی از آن ها انجام دادن معاینه فنی را به تعویق بیندازند، که این سهل انگاری گریبان گیر رانندگان دیگر و خودشان نیز می‌ شود. موضوع مهم دیگر ایمنی محیط زیست است.

وقتی خودرو شما سوخت مصرفی خودش را به درستی مصرف نکند آلاینده های بیش تر و خطرناک ترین را ایجاد کند، چه مشکلی برای محیط زیست به وجود می آید؟ آیا به موضوع اساسی در خصوص محیط زیست فک کرده اید؟ ایجاد برخی از نواقص در خودروها موجب می شود که سوخت خودرو به درستی مصرف نشود که این موضوع منجر به ایجاد آلاینده های بیش تر و خطرناک تر می شود و این آلاینده ها نیز تاثیر مخرب خودشان را بر روی محیط زیست اعمال می کنند‌

اگر بتوانیم با دایر کردن تیم های معاینه فنی سیار و انجام دادن معاینه فنی به موقع از چنین مشکلات و مواردی قطعاً پیشگیری خواهد شد و در دراز مدت می توان نتایج مثبت آن را برای محیط زیست مشاهده کرد. البته یکی از اهداف تیم های معاینه فنی همین موضوع محیط زیست و حفظ کردن آن برای نسل های آینده است.

اهمیت معاینه فنی سیار

سخن پایانی

اهمیت معاینه فنی برای ایمنی در جاده موضوع قابل بحثی است که ذهنیت بسیاری از رانندگان را به خود مشغول می کند، یعنی این دو ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با یک دیگر دارند و ایمنی جاده ها در مواقعی بسیار حساس به انجام دادن معاینه فنی و برطرف کردن نقض های احتمالی خودروها بستگی دارد و اگر بتوان دغدغه رانندگان را در این خصوص کاهش داد، در واقع یک قدم مثبت جهت ایمنی در جاده ها و حتی حفظ کردن محیط زیست انجام شده است. چون برخی از رانندگان دغدغه زمان را دارند و به علت کمبود وقتی که در شغل شام احساس می کنند انجام دادن معاینه فنی را به تعویق می‌ اندازند. در این حالت یک تیم مجرب معاینه فنی مشکل زمان را برای آن ها برطرف می کند. پرزان صنعت اهمیت معاینه فنی سیار برای ایمنی در جاده بیش تر بازگو می کند.

 

اهمیت معاینه فنی سیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *