شاسی کشی برای حمل و نقل کالاهای حجیم و سنگین

پرزان صنعت توليد کننده ماشين آلات تعميرگاهی و دستگاههای بالانس صنعتي

شاسی کشی برای حمل و نقل کالاهای حجیم و سنگین به چه معنا می باشد؟

شاسی کشی چیست؟

چگونه می توان شاسی کشی را برای خودروهای آسیب دیده انجام داد؟

در برخی از تصادفات که شاسی خودرو آسیب می بیند، نیاز است که این قسمت بسیار مهم اتومبیل به وضعیت اول خودش بازگردد تا ما بتوانیم هماهنگی لازم در فرمان پذیری، هندلینگ و تعادل خودرو را ببینیم.

به این عمل شاسی کشی گفته می‌ شود‌.

در این جا شاسی کش برای حمل و نقل کالاهای حجیم و سنگین بررسی و نقد خواهد شد.

شاسی کشی برای حمل و نقل کالاهای حجیم و سنگین

گفتیم که در هنگام بروز برخی از تصادفات شاسی اتومبیل آسیب می بیند، به این شکل حرکت خودرو با مشکل مواجه خواهد شد و به بازگرداندن این قسمت مهم خودروها به حالت اولیه خودشان شاسی کشی می گویند که با انجام آن عملکرد صحیح ماشین ها از لحاظ فرمان پذیری، هندلینگ، تعادل و غیره در یک محدوده خاص و استانداردی قرار خواهد گرفت.

به این گونه می‌ توان از بروز و رخ دادن برخی از حوادث در جاده ها نیز پیشگیری کرد، چون وقت شاسی یک خودرو آسیب می بیند این خودرو تعادل خوبی در هنگام رانندگی ندارد و نه تنها نمی تواند به درستی حرکت کند بلکه ممکن است برای خودروهای دیگر نیز مشکل ساز باشد.

روش شاسی کشی کالاهای حجیم و سنگین

در انجام دادن فرایند شاسی کشی ضروری است که ابتدا خودرو را به یک مکان ثابت حمل کنید، پس از آن قسمتی از شاسی که آسیب دیده است را با استفاده کردن از دستگاه های مخصوص و زنجیر در جهت معکوس خودش بکشید و به فرم اولیه خودش برگردانید.

اگر مقدار آسیبی به ماشین وارد شده است شدید نباشد، صافکاری می تواند با استفاده از شیوه شاسی کشی آن را انجام داده و شاسی را به فرم اولیه خودش بازگرداند.

در حال حاضر دستگاه های خوب و پیشرفته جهت این کار وجود دارند که از دقت عمل خوبی نیز برخوردار هستند و می توانند شاسی انواع خودروهای مدل بالا و به روز در بهترین شرایط و حالات ممکن را تعمیر کنند.

این دستگاه ها دو ستون دارند که در دو گوشه خودش قرار گرفته است، خودرو دقیقا در مقابل این ستون ها قرار خواهد گرفت، به طور دقیقی خودرو بر روی دستگاه ثابت می ماند، پس از انجام این کار یک سر زنجیر به شاسی متصل می شود که آسیب دیده است و سر دیگر آن به ستون متصل خواهد شد.

بسته به میزان صدمه ای که به شاسی وارد شده باشد، از قسمت های مختلف به وسیله زنجیر و ستون کشیده خواهد شد و به این ترتیب این شاسی به شکل اولیه خودش برمی گردد.

دستگاه هایی نیز وجود دارند که تنها یک ستون دارند.

این ستون متحرک است و می تواند بخش های مختلف شاسی را به صورت جداگانه بکشد. نیروی کششی به وسیله جک های هیدرولیک تامین خواهد شد که به این دستگاه ها متصل هستند.

شاسی کشی برای حمل و نقل کالاهای حجیم و سنگین اهمیت بالایی دارد، چون اگر خودروهایی که حمل کردن برخی از کالاهای حجیم و سنگین را انجام می دهند دچار مشکل شوند، نه تنها در کار خودشان وقفه ایجاد خواهد شد، بلکه حتی در بعضی مواقع موجب سد معبد و ایجاد مشکل و مانع برای دیگر خودروها خواهند کرد.

سخن آخر

شاسی کشی برای حمل و نقل کالاهای حجیم و سنگین را به طور مختصر و مفید توضیح دادیم.

در واقع شاسی کشی کار بسیار حساس و حائز اهمیتی محسوب می شود که به ویژه در جاده ها مورد توجه رانندگان است، چون به هر حال حوادث رانندگی تحت هر شرایطی وجود دارد و هنگامی که رانندگان با مشکل شاسی کشی مواجه شوند، به این گونه با استفاده از برخی تیم های سیاری که این کار را انجام می دهند، می توانند شاسی خودرو خود را به حالت اولیه برگردانده و به مسیر خودشان ادامه دهند.

پرزان صنعت اطلاعات دیگری درباره شاسی کشی خودرو های حمل و نقل کالاهای حجیم و سنگین را بازگو می کند تا اگر با چنین مشکلی در جاده‌ها و در حین تصادفات رانندگی مواجه شدید، بتوانید آن را حل و فصل کنید و به مسیر خودتان ادامه دهید.

شاسی کشی برای حمل و نقل کالاهای حجیم و سنگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *