استفاده  از معاینه فنی سیار با چه مزیت های همراه است؟

پرزان صنعت توليد کننده ماشين آلات تعميرگاهی و دستگاههای بالانس صنعتي

 

استفاده  از معاینه فنی سیار با چه مزیت های همراه است؟

همه‌ ما شاهد افزایش روز افزون خودرو ها در سطح شهرها هستیم. با توجه به تعداد زیاد خودرو و بحران آلودگی هوا در شهر تهران، برای مدیریت و کنترل آلودگی هوا، معاینه فنی تمام وسایل نقلیه اجباری شده است. اما با وجود اجبار این قانون، به دلیل هزینه بالای راه اندازی چنین مرکزی و تجهیزات معاینه فنی، مراکز ثابتی برای معاینه فنی خودرو در تمام نقاط شهر تهران وجود نداشت . برای حل این کمبود از سال 1397 از طرف شهرداری تهران دستور راه اندازی مراکز معاینه فنی سیار داده شده است.

استفاده  از معاینه فنی سیار با چه مزیت های همراه است؟-وب سایت پرزان

چرا معاینه فنی خودروهای سواری ضروری است؟

هدف از معاینه فنی کنترل وضعیت هوا و بهبود کیفیت آن است. یکی از عوامل اصلی هوای آلوده تهران دود الاینده های ناشی از اگزوز خودرو است، بسیاری از خودروها مطابق با استاندارد‌های آلایندگی تولید نمی‌شوند یا چند سال پس از ساخت خودرو به دلیل استهلاک  کارایی اولیه را ندارد و از استانداردهای اولیه خود فاصله گرفته اند.

معاینه فنی خودروهای سواری به این منظور صورت می‌گیرد تا بررسی شود که دود خروجی از اگزوز ها با استانداردهای محیط زیست مطابقت دارد یا خیر!

معاینه فنی خودرو های سواری هم برای خودروهای کارکرده، هم برای خودروهایی که به تازگی تولید شده اند صورت می‌پذیرد. در معاینه فنی باید بررسی شود که آیا خودرو طبق الزامات آلودگی مجاز تولید شده، معاینه فنی خودرو کارکرده نیز به این منظور است که آیا همچنان به استانداردهای آلودگی زمان تولید پایبند است یا خیر!

با توجه به اهمیت معاینه فنی خودروهای سواری و خودروهای سنگین مراکز معاینه فنی سیار در کلان شهرها تاسیس شده است.

استفاده  از معاینه فنی سیار با چه مزیت های همراه است؟-وب سایت پرزان

 

معرفی طرح مرکز معاینه فنی سیار

در سال 1397  شهرداری تهران 7  مرکز معاینه فنی سیار را در شهر تهران راه اندازی کرده است و در این مراکز تمام خدمات و امکانات لازم برای بررسی خودرو وجود دارد. مبلغ و خدمات مراکز معاینه فنی سیار با مراکز ثابت یکسان است.

مناطقی که مراکز معاینه فنی ثابت ندارند، می‌توانند از مراکز معاینه فنی سیار بهره بگیرند و نحوه نوبت گیری و ارتباط با این مراکز به صورت آنلاین و حضوری است، نوبت دهی آنلاین از طریق سامانه ای است که زیر نظر نهاد شهرداری راه اندازی شده است.

دلیل راه اندازی این بخش نیز کمبود مراکز معاینه فنی ثابت در سطح شهر تهران بود که با توجه به قیمت بالای زمین و نیاز به تاسیاست، استقبال زیادی ازطرف بخش خصوصی برای تاسیس این مراکز نشد و برای جبران آن شهرداری اقدام به تأسیس مرکز معاینه فنی سیار نمود.  راه اندازی معاینه فنی سیار، گامی مهم برای ملی شدن این خدمات در سطح کشور است.

از سال 1397 تا به الان هفت خط معاینه فنی سیار در شهر تهران احداث شده است که برای مالکین خودرو مزایای فراوانی دارد.‌

استفاده  از معاینه فنی سیار با چه مزیت های همراه است؟-وب سایت پرزان

 

استفاده  از معاینه فنی سیار با چه مزیت های همراه است؟

مهمترین مزیت معاینه فنی سیار برای مالکین خودرویی است که در منطقه محل سکونت شان چنین مراکزی نیست و برای انجام آن مجبور به رفت و امد به مناطق دیگر و ماندن در صف‌های طولانی و طویل بودند. برای مثال در منطقه 13 تهران جمعیت زیادی زندگی می‌کنند اما یک مرکز ثابت معاینه فنی وجود نداشت که با راه اندازی این خط از معاینه فنی مالکین خودرو می‌توانند در همان منطقه محل سکونت خود بدون هیچ اتلاف وقتی خودرو را بررسی کنند.

حمل ، نصب و جمع کردن مرکز معاینه فنی حدود یک ساعت طول می کشد و راه اندازی آن وقت گیر نیست. مزیت دیگر این برنامه، نوبت گیری آنلاین است که از طریق گوشی های هوشمند می توان به سامانه سیمفا وارد شده و از آنجا یک نوبت رزرو کنید.

در این مراکز در هر نوبت حدود 150 خودرو چک می شود و در طول روز این تعداد دو برابر می‌شود‌.‌تیم معاینه فنی سیار از ساعت 7 صبح تا 12 شب به صورت شبانه روزی مستقر است. با مراجعه به این مراکز معاینه فنی خودرو، زمان انتظار شما حدود یک ساعت در صف معاینه خودرو است. در صورت گرفتن نوبت اینترنتی  روز و ساعت زمان حضور شما در مرکز معین مشخص می‌شود و بدون اتلاف وقت و ماندن در صف خودرو خود را چک می کنید.

آدرس مرکز معاینه فنی سیار شهر تهران برای ثبت نام و نوبت گیری به نشانی http://inspection.tehran.ir  می‌باشد. با مراجعه به این سامانه به نزدیکترین محل معاینه فنی سیار خودرو معرفی شده و بدون صرف وقت، در زمان تعیین شده باید به این مرکز مراجعه می‌کنید.

استفاده  از معاینه فنی سیار با چه مزیت های همراه است؟-وب سایت پرزان

استفاده  از معاینه فنی سیار با چه مزیت های همراه است؟-وب سایت پرزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *